niedziela, 31 sierpnia 2014

135. Muffiny dyniowe, w nowej odsłonie

Dyniowo- daktylowe muffiny kokosowe z orzechowo- owsianą "kruszonką" (surowe pistacje, migdały, orzechy nerkowca, płatki owsiane, miód, wanilia) nadziane kremem z ricotty, pure z pieczonej dyni i daktyli/ musem śliwkowym 




Po ostatnim sukcesie muffinowym, które stały się absolutnym hitem w rodzinie, piekę kolejne. Jeszcze leżąc w łóżku mama zażyczyła sobie "Te pyszne dyniowe cuda, które to ostatnio zrobiłam sobie na śniadanie". Niewiele myśląc pędzę do kuchni, nastawiam piekarnik i obmyślam kolejną wariację, która podbije jej podniebienie. 
Zakochałam się w połączeniu dyni ze świeżymi daktylami, tak więc dzisiaj nieco bardziej egzotycznie. I rzecz jasna nie mogło zabraknąć kluczowego elementu w postaci orzechowo- owsianej "kruszonki", z której to przyznam nieskromnie- dumna jestem. 

Wychodzą z piekarnika. Dwie porcje puchatych muffin. Pierwsza degustacja, obie z mamą stwierdzamy, że jeszcze lepsze niż ostatnio.
Tak jak tamte, podane z dodatkowym schłodzonym kremem oraz musem.

Leniwy, niedzielny poranek spędzony z mamą, wspólne delektowanie się. Tak dobrze, tak błogo mogę zaczynać każdy dzień.

10 komentarzy:

  1. Zrobiłam je z Twojego poprzedniego przepisu i zgadzam się, że są pyszne! Chociaż mi się troszkę spaliły, nie wyrosły, to smak miały świetny, zwłaszcza po nocy w lodówce do porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli się trochę przypiekly hm, muffiny piecze się przez 25, góra 30 minut, ale że mój piekarnik potrzebuje nieco więcej czasu... ja koniec końców dotrzymalam je nawet do 40 minut.;) Dlaczego nie wyrosły nie potrafię powiedzieć, te poraz kolejny wyrosły mi jak na drożdżach. Widziałam Twoje na blogu, śliczne wyszły i najważniejsze, że smakowały! :)

      Usuń
  2. Kupiłaś mnie tą kruszonką! :3 Dyniowe? Porywam jedną muffinę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez wątpienia najlepszy blog śniadaniowy, kłaniam się nisko. Jakkolwiek to zabrzmi- każdym kolejnym śniadaniem sprawiasz, że bardzo bym chciała z Tobą zamieszkać.;-) Jadasz niesamowicie smacznie i świetnie komponujesz smaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycam się kolorem i kruszonką. Nabrałam ogromnej ochoty na muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Po przekrojeniu wydają się być idealnie wilgotne! :)

    OdpowiedzUsuń