poniedziałek, 25 sierpnia 2014

131. Dyniowe kluski lane


Dyniowo-cynamonowe kluski* lane na mleku z miodem rzepakowym, cynamonem i orzechową granolą z patelni (orzechy pekan, orzechy brazylijskie, płatki migdałowe, płatki owsiane, miód, cynamon, sól)

*zmielone płatki owsiane, puree z dyni, świeżo zmielona kora cynamonu







Zapragnęłam dzisiaj ciepłej miseczki czegoś na pograniczu klusek kładzionych, a zupy dyniowej na mleku.
Powstały lane. 
Dyniowe kluseczki o nieregularnych kształtach, jedne duże, drugie malutkie, a jeszcze inne rozpadły się i zagęściły całość. 
Przepyszne. Były bananowe, jabłkowe, kokosowe, czekoladowe, migdałowe, czy sezamowe, ale dyniowe biją je wszystkie razem wzięte na głowę. 
Zamarzyła mi się też mocno orzechowa granola. Na szybko, z patelni. 
Tak więc wrzucam ulubione orzechy, płatki, sporą szczyptę cynamonu oraz soli i prażę przez kilka minut. Po koniec dodaję miód i czekam aż się rozpuści. Całość stygnie, a ja zabieram się za kluski. Następnie łamię na mniejsze kawałki i voila, mam bajecznie orzechową granolę w niecałe 10 minut.

Dynia, orzechy, miód i cynamon to absolutnie moje sztandarowe jesienne smaki, także mogę was zapewnić, że takie połączenie będzie tutaj gościło bardzo często. ;)

10 komentarzy:

  1. Jadłam, jadłam już nie raz. Są przepyszne i muszę koniecznie niedługo zrobić! Wspaniałe. Założymy chyba klub dyniomaniaczek :P

    OdpowiedzUsuń
  2. No i kolejna dyniowa inspiracja! Na pewno wykorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. smaczniej się nie da! coś czuję, że czas powtórzyć i ugotować kluski z dynią w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kluski, uwielbiam dynię- jestem kupiona!

    OdpowiedzUsuń
  5. ach, jak ja dawno klusek nie jadłam! czas to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta granola jest genialna! Mogłabyś napisać, jakich proporcji dokładnie użyłaś?
    A przede wszystkim muszę się pochwalić- zrobiłam wczoraj Twoją potrawkę dyniową z pieczonym łososiem, szpinakiem, quinoa, sosem sojowym, miodem i limonką. Tylko zwiększyłam składniki x3, dla całej rodziny. Wszyscy byli zachwyceni, błagali o dokładkę i zachwalali, że danie rodem z najlepszej restauracji.;-) Proszę o więcej inspiracji obiadowych i do każdego przepis!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi czytać takie komentarze, ogromnie się cieszę, że smakowało!! :)
      Często brak przepisu tutaj wynika z mojego permanentnego braku czasu. Być może jutro pojawi się kolejny obiad z dynią, tak zasmakował, że dzisiaj jem już drugi dzień z rzędu. ;)

      Usuń
    2. Ps. Przegapiłam pytanie odnośnie granoli ;)

      lekko rozdrobnione orzechy pekan, brazylijskie oraz płatki migdałów- całość 15 g
      łyżka płatków owsianych
      3/4 łyżeczki miodu
      1/2 płaskiej łyżeczki cynamonu
      szczypta soli

      Wykonanie jak w poście powyżej :)

      Usuń
  7. U mnie też dzisiaj miały być kluski, ale wyszło jak wyszło. Twoje za to prezentują się świetnie, i pewnie równie świetnie smakowały :) Czuć już jesień.. :)

    OdpowiedzUsuń