niedziela, 24 sierpnia 2014

130. Podwójnie dyniowo-orzechowe ciasto z kremem + curry z dynią


Dyniowo- orzechowe ciasto owsiane z cynamonem* i mieszanką ziaren "Cynamonowy raj" przełożone kremem z ricotty, puree z pieczonej dyni, masła orzechowego oraz miodu; podane z gęstym musem śliwkowym 

*zmielone płatki owsiane, masło orzechowe, świeżo zmielona kora cynamonu




Prawdziwie jesienny wypiek z najlepszym kremem, który może stanowić zarówno nadzienie do ciast/muffinek/naleśników jak i posłużyć do smarowania pancakes czy gofrów. 
Ricotta wymieszana z puree z pieczonej dyni, masłem orzechowym, miodem oraz szczyptą cynamonu. Całość dokładnie blenduję, a następnie lekko ubijam. Zazwyczaj dodaję masło z nerkowców, dzisiaj jednak postawiłam na klasyczne (jedyne, jakie lubię to naturalne crunchy 100% orzechów, bez zbędnych tłuszczy, tak chrupiące i tak gęste, że ledwo można wbić w to masło łyżeczkę). 
Do ciasta również dodałam owe masło, a żeby jeszcze bardziej podkreślić jego orzechowy charakter, sypnęłam porządnie Cynamonowym rajem. Ta mieszanka idealnie sprawdza się we wszelkich orzechowo-korzennych wypiekach.

Niestety duszone śliwki nie załapały się na zdjęcia, niemniej ciasto podane z musem to był strzał w dziesiątkę.



Jak widać, szaleństwo dyniowe trwa u mnie w najlepsze. Konstruuję coraz to nowe dania, jednak dobrze jest także wrócić do sprawdzonych przepisów. 
Dzisiaj prezentuję Wam moje ulubione curry z udziałem dyni. 
Curry to dosyć intrygująca potrawa. Jest niezbyt wymagająca, absorbuje góra 30 minut, a efekt fenomenalny. Podstawą są dobrej jakości produkty, dobra pasta curry oraz świeże, aromatyczne przyprawy. 
Ostre curry z udziałem pieczonej hokkaido, malinówek, zamarynowanego kurczaka, natomiast do podania brązowy ryż, nie byle jaki- gotowany z laską cynamonu, gwiazdką anyżu, kurkumą oraz chilli. 
Curry zwykle przygotowuję pół na pół na mleku kokosowym oraz domowym wywarze z warzyw. Dużo świeżo startego imbiru, papryczki chilli, ostrej pasty, cynamonu oraz soku z limonki dla orzeźwienia. Słodko-pikantne danie, które zachwyca podniebienia.


Ostre curry z kurczakiem, dynią oraz pomidorami malinowymi podane z aromatycznym brązowym ryżem 


9 komentarzy:

  1. O! Też dziś jadłam z tego naczynka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia, orzech, cynamon - królewskie smaki. Podobnie jak obiad - chętnie bym dzisiaj zjadła coś pdoobnego

    OdpowiedzUsuń
  3. Zadziwiasz! Same pyszności *.* Jesienne, wspaniałe smaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dynia zdominowała blogosferę, cudo śniadanko jak i curry! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kiedyś przyrządzić takie curry :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto prezentuje się doskonale i dziękuję za ten obłędny krem!!!! Zrobiłam dzisiaj naleśniki na obiad, jako nadzienie zmieszałam ricottę, puree z dyni, masło migdałowe i miód, niebo w gębie!!!

    OdpowiedzUsuń