wtorek, 5 sierpnia 2014

111. Ultra zdrowe awokado brownie

Migdałowo-owsiane awokado brownie z ziarnem kakaowca podane z zimnym mlekiem;
duszone śliwki
 



* z mąki migdałowej i zmielonych płatków owsianych 

Zbyt długo zbierałam się do tego wypieku, a przecież awokado z gorzkim kakao to jedno z moich ulubionych połączeń, chociażby w plackach, słynnym budyniu, czy koktajlu z truskawkami. Jednoporcjowe brownie robiłam już z ciecierzycy, cukinii, fasoli, buraka, dyni, szpinaku... a gdzie ukochane awokado?!

Awokado dojrzało, zrobiłam i jestem zachwycona. Wyszło idealnie zbite, gliniaste, czekoladowe, jak rasowe brownie. Postawiłam na wersję migdałowo- owsianą z chrupiącymi ziarnami kakaowca. Mąka migdałowa świetnie podbiła smak ciasta.
Przesłodkie, duszone śliwki zostały zjedzone osobno, jak dla mnie żaden owocowy dodatek nie ma prawa zakłócić w tym wypieku genialnego posmaku awokado- gorzkie kakao, a jedynym słusznym towarzyszem do ciepłego brownie jest zimne mleko.

7 komentarzy:

  1. to brownie jest jednym z najlepszych jakie jadła i zdecydowanie będę często powtarzać ten wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zrobiłam swoje pierwsze (i kurna ostatnie) awokado brownie, też byłam nim zachwycona ;D Piękne ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to ciasto! W migdałowej wersji musi smakować jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja chyba robię coś źle bo mi wychodzi mdłe i ''mydlane'' :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystkie brownies :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam awokado brownie i chętnie wypróbuję je w wersji migdałowej , bo brzmi on bardzo kusząco ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym wszystkie cztery kawałki! :)

    OdpowiedzUsuń