piątek, 22 sierpnia 2014

128. Chałwowe leniwe + dahl z dynią


Sezamowo- owsiane kluski leniwe z wanilią podane z miodem, tahini i malinami 

*mąka sezamowa, zmielone płatki owsiane, mielona wanilia






Słowem wstępu- kocham dynie. Wczoraj wypatrzyłam w sklepie pierwsze sztuki, piękne, pomarańczowe kule. Nawet nie wyobrażacie sobie mojego podekscytowania. Wzięłam dwie pod rękę i radośnie przydźwigałam do domu, mając w głowie burzę koncepcji na ich wykorzystanie. A jak się okazało po upieczeniu pierwszej partii- bardzo słodka i bardzo soczysta odmiana.
Gdy nadchodzi okres dyniowy, ZAWSZE muszę mieć chociażby jedną w domu, a piekarnik nie ma prawa zaznać odpoczynku. Przypuszczam, że w najbliższym czasie śniadaniami zawładną najlepsze dyniowe ciasta owsiane na zmianę z muffinami, dyniowe gofry, placki, naleśniki, owsianki, kluski... no, rzecz jasna z dniami 'dyniowego odpoczynku' na rzecz letnich owoców, ażeby jeszcze trochę poczuć namiastkę gorących, wakacyjnych dni.

Rano na słodko, obiad na wytrawnie. Dzisiaj prezentuję wam jedno z lepszych dyniowych dań, które odkryłam rok temu i dla którego luźną inspiracją była niezawodna kwestia smaku. Z dużym nacechowaniem na INSPIRACJĄ, gdyż całe danie wygląda u mnie nieco inaczej. Główne zmiany to dodanie kawałków polędwicy z dorsza zamarynowanej w ostrej paście curry (często również podaję to danie z upieczonym łososiem lub pstrągiem łososiowatym), pasty z papryczek chili, upieczenie dyni oraz więcej przypraw, w szczególności świeżo wyłuskanych nasion kardamonu i przygotowanie potrawy na wcześniej ugotowanym wywarze z warzyw. Przepyszny kokosowy dahl, bardzo polecam.


Dahl na mleku kokosowym z pieczoną dynią, dorszem, soczewicą i świeżym szpinakiem


10 komentarzy:

  1. dynia <3 ... u mnie jeszcze jest kawałek z lodówce, który czeka aż przerobię go na mus :D najlepsza hokkaido! czekam niecierpliwie na twoje dyniowe inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, hokkaido nie ma sobie równych :)

      Usuń
    2. Popieram!
      Czy masz ulubioną mąkę sezamową? Na razie używałam z olvity ale niezbyt mi podeszła.
      Leniwe świetne:)

      Usuń
    3. Zawsze używałam firmy Efavit, ale też nie do końca mi pasowała, była zbyt sucha i 'ciężka', zarówno smakowo jak i na żołądek...kilka miesięcy temu odkryłam tą: http://drpelc.pl/home/416-maka-sezamowa-500g-ekogram-zielonki.html i nie zapowiada się, abym zmieniła na inną. Lżejsza, bardzo aromatyczna i jakby słodsza. No i tańsza, polecam :)

      Usuń
  2. jakie ciemne to tahini :o piękne te leniwe! (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie próbowałam żadnych z wymienionych przez Ciebie dyniowych smakołyków, więc czekam cierpliwie na Twoje pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dahl robię bardzo często i uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mnie zatkało jak na to wszystko patrzę. Zjadłabym, nie- pożarłabym wszystko. Przecudowne wszystko, a miłośniczką dyni największą na świecie jestem ja. Ty możesz być zaraz po mnie xD

    OdpowiedzUsuń