piątek, 12 września 2014

146. Najlepsze dyniowe kluski kładzione


Dyniowe orkiszowo- kokosowe kluski kładzione na mleku z wanilią, miodem, morwą białą i surowymi pistacjami 

* zmielone płatki orkiszowe + mąka kokosowa+ mielona wanilia
** mleko gotowane z laską wanilii, mieloną wanilią i miodem 




Jak na razie mój numer jeden wśród dyniowych klusek.
Chciałam, aby niektóre rozpadły się i zagęściły całość, w związku czym gotowałam je nieco dłużej niż zazwyczaj. W efekcie otrzymałam kluski kładzione na jakby delikatnym "budyniu" dyniowo- waniliowym. Przepyszne.




Przepis:

35 g zmielonych płatków orkiszowych
15 g mąki kokosowej
150 g pure z pieczonej Hokkaido
białko jaja kurzego
2 łyżki mleka
1/2 łyżeczki miodu
1/2 łyżeczki mielonej wanilii
szczypta soli

350 ml mleka
1/2 łyżeczki mielonej wanilii + ziarenka z połowy laski
spora szczypta soli
czubata łyżeczka pure z dyni
łyżeczka miodu

Pure mieszam z białkiem, miodem, wanilią oraz solą. Dodaję zmielone płatki orkiszowe oraz mąkę kokosową, dolewam mleko i dokładnie mieszam, masa ma być bardzo gęsta. Odstawiam na około 5 minut.

Zagotowuję mleko z wanilią, laską wanilii oraz solą. Nabieram łyżeczką ciasto na kluski (około 1/2 łyżeczki) i "spycham" na gotujące się mleko. Po ponownym zagotowaniu lekko mieszam całość i gotuję na najmniejszym ogniu przez około 3 minuty. Po tym czasie dodaję czubatą łyżeczkę pure z dyni, ponownie powoli mieszam i gotuję kluski jeszcze jakieś 2-3 minuty. Pod koniec dodaję miód, mieszam i przelewam do miseczki. Posypuję morwą białą oraz surowymi pistacjami. Najlepiej smakuje po lekkim ostygnięciu.

Smacznego! :)

16 komentarzy:

  1. Kiedyś będę musiała zrobić. Świetnie je zrobiłaś i podałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kluski z dynią? Idealny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ta budyniowa konsystencja sprawia, że mam ochotę zatopić swoją łyżkę w tej miseczce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też czasem wolę takie gęste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W dyniowych kładzionych się zakochałam!
    Urzekła mnie ta konsystencja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. podałabyś proporcje i wykonanie tego śniadania? prosze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuuuuuję!!!!!!!! :)) powinnaś zawsze dodawać przepis pod śniadniem! :D

      Usuń
  7. wpadam do Ciebie na kluchy i muffiny, jesteś gotowa? ;) świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, dyniowe muffiny to moja specjalność ;)

      Usuń
  8. Dyniowe kokosowe są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysl na dluzsze gotowanie byl strzalem w 10!

    OdpowiedzUsuń
  10. poproszę o przepis :]

    OdpowiedzUsuń