wtorek, 2 września 2014

137. Dyniowe kluski kładzione + dynia z brokułem w maśle orzechowym


Dyniowe owsiano- kasztanowe kluski kładzione na mleku z miodem i cynamonem 

*zmielone płatki owsiane+ mąka kasztanowa








Wymagający ze mnie człowiek. Rzadko kiedy robię dwa razy DOKŁADNIE tę samą potrawę. Zawsze wprowadzam jakieś modyfikacje, ot, żeby nudno nie było.

Dzisiaj dzielę się z wami obiadem, nad którym nie będę się specjalnie rozwodzić. Nie wygląda, ale smakuje.
Dla wszystkich wielbicieli brokuła w maśle orzechowym. Dla wszystkich wielbicieli hokkaido. A dodatek lekko pikantnej mieszanki PIEKŁO-NIEBO od Ziarenkowo (prażony słonecznik, sezam, siemię lniane, chilli, pietruszka, czosnek) uważam za dodatek prawie że niezbędny, świetnie podbija smak potrawy.
I cóż... złamałam swoją złotą zasadę. Robiłam ten obiad już cztery razy, a to chyba wystarczająca rekomendacja. ;)

Orzechowa potrawka z dynią, kurczakiem, brokułem, pieczarkami i mieszanką ziaren  PIEKŁO-NIEBO

Przepis:

150 g piersi z kurczaka
200 g upieczonej dyni hokkaido
kilka różyczek brokuła
garść pieczarek
1/4 średniej cebuli
ząbek czosnku 
dwie łyżki sosu sojowego
czubata łyżeczka masła orzechowego ( u mnie naturalne crunchy, 100% orzechów) 
łyżeczka ziół prowansalskich
1/2 łyżeczki bazylii 
szczypta tymianku
sól i pieprz do smaku 
dwie łyżeczki mieszanki PIEKŁO-NIEBO

Patelnię smaruję lekko oliwą z oliwek i przysmażam krótko cebulę z czosnkiem. Wrzucam pokrojonego kurczaka i duszę go przez 2 minuty z każdej strony na dużym ogniu. Następnie dodaję pieczarki, zmniejszam ogień i całość duszę przez około 7 minut. Po tym czasie doprawiam ziołami prowansalskimi, bazylią, tymiankiem, solą, pieprzem oraz sosem sojowym. Ugotowanego brokuła dzielę na małe kawałki i wrzucam na patelnię. Całość zalewam niewielką ilością wody, zwiększam ogień, dodaję masło orzechowe (moje jest bardzo gęste) i czekam aż się rozpuści.  
Pod koniec dodaję pokrojoną w kostkę dynię, łyżeczkę mieszanki PIEKŁO-NIEBO, mieszam i trzymam na patelni jeszcze przez kilka minut. Przenoszę na talerz oraz posypuję drugą łyżeczką mieszanki.

Smacznego! :) 


10 komentarzy:

  1. Wszystko dopięte na ostatni guzik! Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też uwielbiam połączenie masła orzechowego i brokuła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te kluski są genialne! coś tak myślę, że sama się za nie zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam zupę dyniowo-kokosową! Kwintesencja zupy dyniowej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jesienne wydanie klusek, coś pysznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem miłośnikiem każdej z wymienionych pyszności!
    Takie potrawki bardzo w moim typie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Matko, te kluski <3 Wydaja się takie zbite! A na Twoje potrawki z udziałem dyni zawsze wyczekuję z niecierpliwością. Jeszcze nie próbowałam łączyć dyni z masłem orzechowym na wytrawnie, jutro robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ja dawno klusek nie jadłam! pyszne te dyniowe (:

    OdpowiedzUsuń