wtorek, 22 lipca 2014

98. + cykl dań z bobem


Borówkowo- cytrynowy mus z kaszy jaglanej i świeżych daktyli z ziarnami kardamonu;
z borówkami, jagodami i ziarnem kakaowca 





Kto ma ochotę na lekkie i zdrowe dania z młodym bobem? Niezależnie od dnia, ja zawsze odpowiem twierdząco.
A dowodem tego jest ilość spożytego przeze mnie bobu w przeciągu ostatniego miesiąca. Pół kilo na dwa dni to minimum. Obiady każdego dnia wypełnia bób w towarzystwie całej gamy warzyw. Moja miłość do bobu nie zna granic. 

70% warzyw, 20% kurczaka lub ryby, 10 % kaszy, tak na oko wyglądają zwykle moje dania. Zdrowe, sycące i pyszne. Większość warzyw zerwana z własnej grządki. W moim menu nie ma miejsca na ciężkie sosy, tłuste mięsa, czy góry makaronu. Dzisiaj prezentuję ciekawsze bobowe dania, które pojawiły się w przeciągu ostatnich dni. Dopóki sezon trwa, moje kubki smakowe nie przewidują przerwania rytualnych obiadów z bobem w roli lidera, tak więc co jakiś czas będę zamieszczała trochę inspiracji. Chociaż niebawem zapowiadam przerwę w prowadzeniu bloga ze względu na kolejny wyjazd. 
Tymczasem, niech żyje bób! 

Bób z gotowana marchewką, kalarepką, groszkiem cukrowym, gotowanym kurczakiem i kaszą pęczak, z koperkiem, koprem włoskim i kminem rzymskim 

Kasza gotowana na domowym wywarze warzywnym; pod koniec dodane warzywa, kurczak oraz przyprawy.

Bób z pieczonym kurczakiem, pieczonymi warzywami (marchewką, pietruszką, czerwona cebulą, czosnkiem), kaszą pęczak, rodzynkami i koperkiem 

Warzywa pieczone w towarzystwie kuminu, kolendry, kardamonu, cynamonu i szczypty garam masala.
Całość sowicie doprawiona wyżej wymienionymi przyprawami.

Curry na mleku kokosowym z kurczakiem, bobem, fasolką szparagową, ziarnami kardamonu i świeżą bazylią 

Danie, które królowało u mnie przez kilka dni, aż do wykorzystania całej puszki mleka kokosowego i domowego wywaru z młodych warzyw. 
Świeżo starty imbir, strączki chilli, dobra, ostra pasta curry, świeżo wyłuskany kardamon i odrobina startej kory cynamonu. Dobrej jakości składniki, które sprawiają, że każde curry smakuje obłędnie. 
Żółtą fasolkę czasem zastępowałam zieloną lub dodawałam działkowy groszek cukrowy. 


Bób z kurkami i kurczakiem pieczonym w ziołach (mięta, szałwia, tymianek, estragon) w kremowym sosie z ricotty ze świeżą miętą  


Bób z pieczonym kalafiorem w tahini i przyprawach, pieczonym kurczakiem, skórką z cytryny i natką pietruszki 

2 komentarze:

  1. Kocham bób. Kocham kocham i.... właśnie go jem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię bób i fajne masz na niego pomysły, pewnie skorzystam, jak znów pojawi się w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń