czwartek, 3 lipca 2014

80. Krem a'la snickers +bób

Krem a'la snickers z ricotty i kaszy jaglanej; truskawki 
* ze świeżymi daktylami, masłem orzechowym, mąką arachidową i wanilią



Kolejny cudowny krem. Karmel ze świeżych daktyli to zdecydowanie najlepszy karmel jaki można uzyskać. Całość bardzo słodka, ciągnąca i solidnie dosolona, a dzięki mące orzechowej krem miał konsystencję jak na surowe ciasto. 


Przyznaję... jestem chora, jeżeli chodzi o młody bób. Gdy rozpoczyna się sezon nie ma najmniejszych szans, abym na targu przeszła obok niego obojętnie. Od kilku tygodni cyklicznie pojawia się u mnie na obiad i szczerze wątpię, aby rytuał ten uległ zmianie.

Bób nie lubi natłoku dodatków. Wystarczy naprawdę niewielki akcent, aby wydobyć z niego to, co najlepsze. 

Dla mnie faworytem pozostaje niezawodne trio: bób, ricotta i mięta. 
Gryczane, bobowe kopytka z ricottą oraz miętą czy pełnoziarnisty makaron w takim wydaniu podbiły już serca wszystkich domowników. 

Poza tym przyrządzam go na wiele sposobów. 

Przykładowo, świetnie współgra z tahini. Jajko w koszulce podane na puree z bobu i tahini z czosnkiem, skórką z cytryny oraz szczyptą kuminu, czy po prostu prażony w piekarniku w przyprawach i wyżej wspomnianą pastą.
Szczerze mogłabym wymieniać bez końca zrobione przeze mnie dania z ów cudownym warzywem. W ostatnich dniach chociażby szczególnie zasmakowało mi curry na mleku kokosowym z bobem, dorszem, fasolką szparagową i świeżą bazylią, polecam!

A pozostając przy temacie ryb... przedstawiam wam mój wczorajszy zestaw z łososiem.
Zwykle w bobowym duecie piekę łososia pod pistacjowym chrustem, wczoraj jednak chciałam wykorzystać resztkę pora:

Łosoś pieczony w papilotch z porem, świeżą miętą i koperkiem podany z puree bób- mięta- koperek oraz bobem;
pieczone młode warzywa w przyprawach (marchew, pietruszka, buraczki)

3 komentarze:

  1. Jedzenie z dzisiejszego posta zachwyca - zarówno krem jak i wariacje z bobu brzmią pysznie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zgadzam się! Bób potrzebuje minimalizmu...ja go najbardziej lubię jeść z prażonymi płatkami migdałów :)

    OdpowiedzUsuń