sobota, 7 czerwca 2014

68. Czekoladowe lody z awokado + burgery botwinkowe

Czekoladowe lody awokado- banan- truskawka podane z truskawkami




Sesja letnia jak dla mnie, ma kilka zasadniczych przewag nad zimową.
Po pierwsze: pogoda. Zastrzyk energii, lepszy nastrój, większa mobilizacja...
Ale przede wszystkim- świeże, ukochane warzywa.
Hummus z młodą marchewką smakuje lepiej, w przerwie zajadam się surówką z białej kapusty, warzywnymi burgerami, pieczonym kalafiorem z tahini, świeżutkim groszkiem cukrowym (tutaj moje szczęście wznosi się na wyżyny), młodą kalarepką, grilluję szparagi z harissą....

No i nie zapominajmy o truskawkowym sezonie w pełni.
Takie drobnostki, a tak cieszą.

Nie jestem wyznawcą sesyjnego zapychania się cukrem, tak więc żadne słodycze na ukojenie nerwów w grę nie wchodzą.
Kawy też nie potrzebuję.
Masz ochotę na czekoladkę, zrób trening- zapewniam, da o stokroć większego kopa.
Biorąc pod uwagę kilkuletnie doświadczenie, śmiało mogę stwierdzić, że życie bez słodyczy (i alkoholu, ale to swoją drogą) jest zdecydowanie piękniejsze.

Zdrowe lody na śniadanie i to w śniadaniowej porcji. Da się? Jasne że tak.
Na bazie awokado z bardzo niewielkim akcentem banana i truskawek. Dwa ostatnie składniki, tak jak zamierzałam, nie były tutaj wyczuwalne, nadały jedynie naturalną słodycz.
Prawie brak w nich jakichkolwiek płynów, jednakże lody nie przypominają sorbetów. Nie zamarzły na kamień, a dzięki awokado nadal pozostały kremowe.
Jeżeli chodzi o smak- czekoladowe ekstremum. Jedna wielka lodowa czekolada. Szczerze mówiąc, jedne z lepszych domowych jakie jadłam.
Koniecznie podane z truskawkami.

A dzisiaj nawet ja daję sobie odpocząć.
Odkładam książki na bok i pędzę w wir zakupowego szaleństwa.




Sezonowe, przepyszne burgery oraz surówka, którą ostatnio robię na okrągło:

Botwinkowe burgery z kaszą jaglaną, prażonym sezamem i pestkami dyni; surówka z młodej kapusty z marchewką i koperkiem

3 komentarze:

  1. Chociaż też nie lubię zapychać się cukrem cierpię na bardzo niskie ciśnienie 60/70. Niestety czasem przed treningiem muszę zjeść kostkę czekolady lub cukierka bo inaczej nawet nie będę w stanie wstać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladowe lody z awokado musiały być smaczne :D Ostatnio właśnie myślałam aby zamrozić swój krem z awokado ;p ale nie zdążyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak jeszcze studiowałam to wolałam zimową, bo łatwiej było się skupić. Lubię mroźne spacery, ale to w lecie mogłabym całe dnie spędzać poza domem. Poza tym, kiedy się pracuje nagle sesja okazuje się niewielkim problemem. Mocno ściśnięty harmonogram pozwala zyskać więcej czasu na wszystko - sama wiesz najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń