czwartek, 9 października 2014

165. Gryczane pancakes ze śliwkami

Kakaowe gryczano-migdałowo-daktylowe* placki ze śliwkami, surowym ziarnem kakaowca i ziarnami kardamonu podane z ciepłymi duszonymi śliwkami oraz serkiem bieluch 

*zmielone płatki gryczane, mąka migdałowa, rozgniecione świeże daktyle






Już nie raz wspominałam na blogu, że do kakaowych i czekoladopodobnych smaków ciągnie mnie od święta. Z ciekawością przejrzałam posty z ostatniego miesiąca, aby sprawdzić, kiedy ostatnio jadłam cokolwiek co ma wspólnego z gorzkim kakao (czekolad sklepowych nie jem, wyjątkiem jest Lindt 99%, która zresztą leży od roku odłogiem w szafie i z której czasami wezmę pół kostki do pancakes a'la brownie, czy przykładowo brownie z piekarnika).
Sprawdzone. 3 tygodnie temu miałam cokolwiek wspólnego z gorzkim kakao. A że jeszcze nie łączyłam tego sezonu "czekolady" ze śliwkami...

Co do śliwek. Pan na uboczu stojący z naprawdę sporymi koszykami węgierek za ... 50 gr za kilogram. I jak tu ich nie wziąć?
Urodą nie zachwycały. Pomarszczone, miękkie, prawie rozpadające się w palcach, jakby niedługo miały ulec fermentacji. Hm, przekonywał, że dobre. Zaufałam...
I takim oto sposobem nabyłam kilogram przesłodkich, pysznych śliwek. Warto było.

Poranne pancakes to już mój mały poranny rytuał. Szybkie, a że jestem bardzo zapracowaną kobietą, na czasie mi zależy. Chociaż zaznaczę, że pancakes klasyczne, z mąki pszennej czy żytniej nie przejdą mi przez gardło. "Płatkowe" za to uwielbiam. Prawie zawsze owsiane, dzisiaj wprowadzam nutkę innowacji zamieniając płatki owsiane na gryczane.
Charakterystyczne, gorzkie kakaowo-gryczane placki z surowym kakaowcem, kontrastujące ze słodyczą wspomnianych brzydkich śliwek oraz świeżych daktyli. Całość dopełnia kardamon, którego dosłownie 3 ziarenka potrafią zamieszać wprowadzając bardzo intensywny aromat.

Czekoladowy głód zaspokoiłam. Kolejnego "kakaowego" śniadania spodziewajcie się znowu za jakiś miesiąc. ;)

6 komentarzy:

  1. Nie dość, że gryczane, że ze śliwkami to jeszcze daktylowe! Jesteś moją mistrzynią placków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne śniadanie miałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. opis swietny!
    Chcialabym miec widziec takiego milego pana z taką ceną sliwek u mnie! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. ja to był tyle bez kakao nie wytrzymała :D
    też chcę śliwkii! :>

    OdpowiedzUsuń