wtorek, 25 marca 2014

6. Gorący kokosowy krem a'la Nutella


Kakaowo- kawowy krem kokosowo*- bananowy z ricottą, ziarnem kakaowca i karamonem podany z domowym masłem z orzechów laskowych 
* z mąki kokosowej



Cudowny, bezapelacyjnie cudowny.

Przepis:
45 g mąki kokosowej
łyżka płatków gryczanych ( opcjonalnie)
10 g gorzkiego kakao
łyżka kawy rozpuszczalnej
 łyżeczka ziaren kakaowca
jajko
mały banan
250 ml mleka + 50 ml wody
75 ml zaparzonej kawy
łyżeczka miodu
pół łyżeczki kardamonu
szczypta soli
łyżka ricotty

Banana rozgniatam w misce na gładką masę, dodaję jajko, mąkę kokosową, gorzkie kakao, kawę ropuszczalną oraz dolewam 150 ml mleka i dokładnie mieszam do uzyskania masy o gęstej konsystencji. W rondelku zagotowuję resztę płynu razem z zaparzoną kawą, płatkami gryczanymi, ziarnem kakaowca, kardamonem oraz solą. Gdy zacznie wrzeć, wrzucam wcześniej przygotowaną mieszaninę, a następnie gotuję całość kilka minut do zgęstnienia. Pod koniec dodaję ricottę oraz miód i gotuję jeszcze chwilę.
Podałam z domowym masłem z orzechów laskowych. 

8 komentarzy:

  1. O, taki pyszny kop energii by mi się przydał dzisiaj na wstrętną pogodę. Pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny to mało powiedziane!! rozpływam się na jego widok, a co dopiero ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musiało cudownie smakować, obłęd <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo ale słodko! Kocham połączenie czekolada, banan, masło orzechowe - takie słodkie trio :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mój Boże, jakie to piękne! Można prosić o przepis?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny blog! Ja równiez zaczynam ;)
    recipeformylife.blogspot.com zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam mąkę kokosową, proszę o przepis :) !

    OdpowiedzUsuń